Här finns...

onsdag 23 september 2009

...bildbomb.

STICKPROJEKT

Vernal Equinox Shawl Surprise i Kampes flamgarn.

För att jag älskar sjalstickningar. Försöker mig på Cat Bordhis avigstickning längs avigvarven. De blir helt klart tajtare, och är iten så svårt bara man får upp farten. (Kattungarna gillar frstn stickorna bättre än garnen, de rör sig liksom roligare!)



Hösttröja
Kombination av mönster från Drops höst/vinterkollektion, i Drops Karisma, tegel och senapsgult *älska färgerna* (kommer aldrig å bli klar i den här takten, varv på varv på varv och ändå blir det bara knappt ens en centimeter per session... xD)


Julklappsstickning.
Det börjar bli dags att rappa på om det ska bli en hyfsad mängd... :D Av uppenbara skäl berättas inte vad det är påväg att bli, men garnet är Drops Eskimo. Jösses vad det glider skönt mellan fingrarna~ (har även upptäckt hur hopplöst dålig ajg är på att få jämn struktur, aviga varven vill iiinte riktigt.)




GARNLYCKA

Tjockt ullgarn för tovning~


Härvor med vita garner för färgning.
Ull, ull och åter ull. Entrådiga, tretrådiga, nått tvåtrådigt och så tjockt tovgarn <3 Nu ska jag bara ha lite tid över för färgning också *hummar* Blir inte innan nästa vecka..


Araucania Aysen
Silke, alpacka och merino... Underbara, underbara garn. Mjukt, härligt och ligger där, gäckande, lockande. Vad ska det bli, vad ska det bli? Vi får se, det ska nog avnjutas bara som det är ett tag till!

Silke Alpaca

Ännu en lyx, som går an att köpa när det handlar om julklappar ;D Garnet jag alltid måste klappa så fort jag ser det. (Vilket påminner mig om att garnprodukterna ALLTID ska tvättas! Garntafsning bör ju vara effektiv smittspridning, ja?)



SPUNNET

I bokhyllan, bredvid min sorgligt magra stickbokssamling, har jag en glasburk för blandade spinnprover. En godisburk helt enkelt. :)


Min lilla rara Loki, och den tidskrävande texeln. En vacker dag kommer det att bli mycket garn av det så jag kan sticka en sjal. Hoppas jag x3

Hemmagjorda sländan som spinner förvånandsvärt bra, tillsammans med luddiga Åskmolntussar. 50 gram har jag spunnit upp. Det på sländan är mkt hårdare spunnet än det andra <.< Dumheter är vad jag håller på med känns det som. Mn tretrådigt blir lättare och lättare. Kedjetvinnat kallade spinndamerna det. :)

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket godis...

    Du har en utmärkelse/utmaning att hämta på min blog.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är snabb på att hålla koll på kommentarer ;D Och ja, ibland vill man bara frossa i allt godis man faktiskt har hemma <3

    SvaraRadera