Här finns...

söndag 20 september 2009

Helgen som helhet

...var FANTASTISK!


Först en liten spinnträff eftersom det var WWSIPD - World Wide Spin in Public Day. Träffade ett trevligt gäng damer och fick spunnet iaf några meter merinoåska :D Botaniska en solig sensommardag är underbart.

Sedan bar det av... Kissekatter skulle det ju kollas på! En hade vi väl tänkt oss, men två söta britter kom med oss hem <3 De båda pojkarna, vi är så kära så både jag och karln! Härhemma får de heta...

Neumann (tidig datalog)
som är en svårflörtad grabb...


...och Mendel (tidig genetiker) som är en skuttig myspys men
föredrar att spinna utan att bli klappad. Han får oss även att
undra vem som kom på att britter inte hoppar
högst upp på bokhyllor...

Ett namn av vardera som passar oss, och en vardera personlighet som passar oss.



Natten blev nästan ingen sömn (pratsamma boys) och idag var det inhandling av diverse kattsaker. Jag insåg att hur mycket jag än vill handla galenskap till de små odjuren så är det hur lätt som helst att låta bli jämfört med att köpa garn! I övrigt har det varit kattmys, kattmys, katmys, rökt makrill med myntayoughurt samt rotsaksröa, kattmys och så lite bortskämning av brudarna.



Nåväl.
Bestämde mig för att gå med i nästa garn&chokladbyte. Har velat sen jag såg förra men nu blidde det liksom av. ^^

1 kommentar:

  1. Så det blev kattungar och två stycken till och med, men det är väl bra att de har varandra att busa med. Hur söta som helst, klart de måste skämmas bort med massor av kel och lek.

    SvaraRadera