Här finns...

måndag 28 september 2009

Överraskningar och hemligheter och om mig...

Garn&Choklad! Imorgon blir det paketpysslande av för jag har fått ett offer för vadhelst jag kan råka knö ner i ett paket med minst 100g naturfibergarn och minst 200g choklad... Vi får se vad det blir! :3 (Vilket också betyder att jag får något de närmaste veckorna... Nyfikenheten är stor!)

Menmen, jag har fått en utmärkelse-utmaning av The Willow Fairy



En ursäkt för att snoka i andras liv går det ut på om jag förstått rätt ;D 10 saker om sig själv ska man lägga fram i allmänhetens ljus, och sedan ska man skicka den vidare för att utsätta fler för upplevelsen (och jag tackar så hjärtligt, jag är för inaktiv vad gäller interaktion mellan bloggare. Lite påpushning är alltid bra!) <3

Då tjör vi, som Patrik säger i MNK ^^

1
Jag ÄLSKAR mina blommiga gummistövlar. Med dem kan jag hoppa i vattenpölar, prassla i stora högar torra löv på hösten och känna mig fin. Mina blommiga träskor är nästan finare än mina blommiga gummistövlar.

2
Jag har över 40 bloggar på min RSS-feed och jag har notifierat ungefär... 2 om att jag håller regelbunden koll på dem. Jag har gett mig själv ett löfte att skriva ett 'hej, jag håller koll på dig :D'-meddelande till dem någon dag. Förhoppningsvis redan denna vecka. Tänk vad tiden rinner iväg ^^;

3
Jag tycker om hästar. Jag har hängt i stall när jag var liten, envetet trugat mig in överallt för att få en chans att ens borsta de underbara djuren, eller kanske leda in dem från hagen! Så, en orolig själ som jag är, några knepiga ridlärare och efter att ha varit åskådare till alltför många hemska olyckor har jag sällat mig till skaran Ridrädda. Det sitter hårt och djupt och att vara påväg att rida kan få mig att bli nästintill illamående. Men... ändå utsätter jag mig för det när jag får chansen eller har pengarna till det, bara jag inte blir galet nervös av hästen i fråga.

För två sommrar sedan fick jag rida världens fetaste lilla islandshäst.


Ett galet litet fruntimmer med hjärta av guld och nerver av dallrande spagetti. Inför varje ridtur skakade jag som ett asplöv, undrade vart man närmast kunda kräkas bekvämt, var på väg att ångra mig in i sista sekunden! Sedan bar det upp, första stunden var jag stel som en pinne och benen stack rätt ut eftersom pållan var så tjock att jag knappast kunde sitta normalt! Ardennrar är banne mig smalare... Menmen. Efter en stund i lugn takt, på grusvägar i hälsinglands skogar, men lite fåntratterier från den rara lilla hästen som glatt pinnade på~ Att få rida ute i naturen är lycka som är obeskrivbar. Även om jag får ångest vid tanken och nervositeten är sådär äckligt påtagbar, jag skulle nog inte orka göra det för ofta med den påfrestningen det är...


4
Skulle jag bestämma skulle både cigaretter och alkohol förbjudas. Det brukar jag inte säga högt, för folk blir så arga. Men, det är bara helt enkelt så att jag tycker det är så onödigt. Det bidrar till så mycket dåligt, allt från cancer och dödliga sjukdomar till misär och våldtäkt och misshandel... Det gör mig ledsen. T.T

5
Jag gillar folkmusik av alla möjliga slag. Fast bäst är folkmetal. Skrikmusik brukar jag säga, och jag tycker om att göra rofyllda saker till ljudet, som att måla akvareller, spinna, sticka, sova middag och rensa svamp. Falconer var min inkörsport och jag är dem evigt tacksam för det!

6
Folk tror ofta att jag är 5-10 år yngre än vad jag egentligen är. Min fyra år yngre lillebror får inte köpa på systemet när jag är med om jag inte visar ID, för de vill vara säkra på att han inte köper ut till sin lilla storasyster. Lägg ihop det med att folk brukar tro att jag är 165 cm lång. Det är ungefär 10 cm för mycket.
Konstigt.

7
Jag har en menskopp. Den har förändrat mitt liv. Jag ÄLSKAR min menskopp. Den är bra, praktiskt, bekväm, underbar och på alla sätt och vis min räddning från något som förr var värsta veckan i månaden. Livet blir lättare helt enkelt. Jag önskar allt kvinnfolk kunde få uppleva det underverket!


8
Jag har en prinsessa. Hon är en isländska som jag av uppenbara skäl träffar äckligt sällan. Det är synd. Väldigt synd.

9
Jag är sådär massor intresserad av mat. Därför är jag väldigt glad att jag idag fick jobba som föreläsare för en klass som läser matproduktion. Miljö&Hälsa ur livsmedelsperspektiv hette föreläsningen och jag fick prata en massa om spännande (giftiga och farliga) saker, med betalning för det!

10
Jag lyssnar på P1 och tittar inte på TV. Jag gillar fakta, folk som pratar och bakgrundssorl när jag är hemma. Ibland fuskar jag lite, och lyssnar på Mammas Nya Kille-podden, bara för att jag tycker den är så fasansfullt rolig. Katla är liksom helbäst. Nästan lika bra som Lantz i P1 eller språket eller på minuten eller så.


Så, man skulle skicka den vidare? Men, jag är ett litet grått och obemärkt troll, tror jag iaf. Jag vet nog nästan ingen som läser min blogg. Är det någon som gör det och inte gett sig tillkänna (sådär som ajg gör med alla bloggar jag vet ungefär) så slänger jag ut chansen att göra det nu genom att skriva en liten truddelutt och ta emot denhär grejjen som ett tack :3

3 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick petalite i ditt privatliv ;-) Det var intressant och mest imponerad är jag av att du envisas md att rida då och då trots skräcken... Leg på systemet får an ta som en kompliang, jag fick visa tills jag var över 30 så jag veet hur det är...

    Ha en trevlig dag.

    SvaraRadera
  2. Garnet är inhandlat-bara chokladen kvar.....

    SvaraRadera
  3. The Willow Fairy: Varsågod, att man öht driver en blog är väl ett bevis på att man på ett eller annat vis tycker om att ha sitt privatliv pett i *skratt* Och ja, jag ska väl vara glad sålänge folk tror jag ser yngre ut än vad jag är ^^


    Nettan: Oj jösses, vad spännande :D

    SvaraRadera