Här finns...

tisdag 1 september 2009

så var det gjort

Nu är jag anmäld. Nybörjarkurs i keramik. Kan det bli roligare? x3 Ser fram emot nåt så kopiöst <3 spinspirations fiberklubb för de närmsta tre månaderna... Karln tyckte det lät bra för mig, och jag, jag som AVSKYR överraskningar! Hur ska detta gå. Ojojvoj. ^^;


Texeln har det spunnits 21 gram av sammanlagt, tunn tråd, ligger rätt stadigt på 384m/hg för tillfället. Hur kul som helst att kunna gissa hur mkt garndockan väger genom att veta hur många meter det är. Och veta att det är jag som lyckats med det! Hoppas att jämnheten håller i sig. Jag inbillar mig att jag börjar bli bättre på att spinna *skratt* Helt vit är den. Ska bara lyckas spinna lite till, tvätta den ordentligt och sen så ska den få bli mitt första offer för zenith-färgerna.
Sen blir det en sjal. Tror jag.


Igår förvällde jag fö vaxbönor från svärmormor, goda saker som nu är infrysta. Plommonen ska nog få falla offer för ett chutneyförsök nu i veckan. Och min bottentyngda slända ska få falla offer för... färg... x3



Näe... Städdags. Flyttar man nånsin ur kartonger helt efter en flytt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar