Här finns...

tisdag 27 oktober 2009

"Semester"

Så var biverkningarna efter vaccinet (förhoppningsvis) över. Hade ännu en underbar kväll på keramik-kursen. Glasering av 6 objekt, gjorde en dubbelskål som blev något planlös men i slutänden säkert snygg ändå... Och så var julklappen till svärmor klar. Blidde snyggare än jag trodde.

Nu blir det dock semester av! Nästan en vecka hemma i hälsingland ska bli härligt. Men, semester och semester, flytthjälp ska jag vara. :D

30 gram solnedgång är uppspunnen. 13,6 meters 3-trådig kedjetvinnad härlighet, jag diggar verkligen den ullen. 20 gram åska blev riktigt fluffigt garn, drygt 5 meter... Men ojämt, det är svårt att spinna tjockt. När kameran är mer samarbetsvillig får det bli foton.


Neumann är en krävande katt. Han jamar uppfordrande till och med medan man klappar honom om det inte är till hans belåtenhet. Med andra ord, han är underhållande, söt och mysig... Han har bara ovanan att ALLTID vara på jakt efter varenda nyspunnen härva med garn jag har! Ju nyare desto bättre. Han har börjat lära sig att matte protesterar mot garnstölder, så därför lyfter han med det i munnen och sätter full fart för att hinna så långt som möjligt innan härligheten konfiskeras. Jag påstår att han måtte ha lite labrador i sig.

1 kommentar: