Här finns...

tisdag 20 oktober 2009

Tiden flyger iväg

Jani, det var ett tag sedan det blidde ett inlägg nu. Har till min stora lycka jobbat! :D Tröttande men roligt och framför allt... PENGAR!

Menmen, mitt i allt jobbande och stök har jag hunnit med en del annat. Bland annat:


Garn&Choklad-paketet har avnjutits!


Från nettan dök det upp ljuvlig choklad (uppäten sedan länge...) garner i mer än njutbara färger och små söta blommor. Tack så hemskt mycket! <3

Eskimo-garnet i fråga har jag suktat efter länge, sikken tankeläsare till paketskickare jag fick. Så, två nystan räckte gott till Hannah's mössa som jag funderat på att göra länge. Rolig och enkel modell (även om min jämnhet i stickningen är undr all kritik xD). En av de virkade blommorna sa att den passade så fint så med mossgrönt och jupp. Nu sitter den där, tryggt och fint och lyser upp höstdagarna. Helt kär och fler mössor som åtminstonde liknar denna i modellen kommer det att bli i år! Svärmor och svärmormor planerar redan att sticka egna de också. Inspirerande helt enkelt!





Keramik
Första grejerna från kursen är färdiga! Jag njuter av att knåda lera... Tror att det blir fler keramik-kurser efter detta. En till kreativ drog. :D

Garn&Te-byte 4

Garn&Choklad-bytet var trevligt, så jag hakar på varianten med te också. ^^


Åsså katterna, eftersom de är mina älskade monster som måste vara med överallt...

Mendel är en tossing som vanligt.
Spetsgardiner och katt, ajajaj...

Neumann, vacker, vacker.
Och hans päls är like härligt mjuk som den ser ut att vara.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig - underbara älskade monster är just vad de alla är ibland. Man får inte sova på nätterna, de är uppe och vandrar där de inte får vara, river på ställen de inte får, men ändå så underbara

    SvaraRadera
  2. Vad snygg mössa du har stickat! Ibland lyckas man handla rätt. Och trevligt att du kunde använda blomman. Ska bli kul att se vad du hittar på med det andra garnet.

    SvaraRadera