Här finns...

måndag 25 januari 2010

Pyssel-sällskap

Ja, stickning och spinning och virkning och sy och allt annat i all ära, men det är tradigt när det är ensamt. Och jag, jag går runt arbetslös med alldeles för lite att göra och för lite folk jag träffar. Så, varför inte göra något ovanligt?

Om det finns folk i trakten (Göteborg och så lång som man vill) som skulle vilja handarbeta, kanske fika något trevligt eller så, så hör av er. :) Jag och katterna skulle inte ha något emot besök på dag eller kvällstid, och finns det bara folk att träffa kan jag pallra mig iväg i stora vida världen. Jag är sugen på sällskap, en person eller en grupp spelar inte så stor roll.



En award har dykt upp.
Den ska jag suga lite på tills jag kommit fram till vad som ska skrivas och så...
Tack till Willow Fairy i förväg i vilket fall :)



Och så lite ögongodis...


Fodral till de urbilliga bambustickorna som de flesta fungerar trevligt, nysytt på gammelmaskinen nu när jag äntligen pillat lite i innankråmet... Stuvbit linne från Växbo Lin, knapp från knappkvällen hos Bolla, innertyg från gammalt lakan och knappögla från kasserade pyjamasbyxor. Återanvänding gör mig lycklig.





Den klara höstdagen ska bli vantar med fläta på.
Flätor är bra mycket enklare och roligare än jag trodde de skulle vara! :D



Obligatoriska kattbilder.



4 kommentarer:

  1. Vilka underbara katter. Härlig färg på ögonen, vet inte om jag sett så mörkt gulbruna förut och pälsen ser ut som tät tät sammet eller som en tjock kina-matta av riktigt hög kvalitet.

    SvaraRadera
  2. Har du kollat om det finns Stickcaféer i Göteborg.På dom träffarna är det alltid trevligt,själv går jag på stickcafé(bor i Solna)minst varannan vecka,det är jätte trevligt,träffa likasinnade få hjälp och tips.
    Brukar kika in hos dej,men har varit dålig på att lämna "tassavtryck".
    Vilka underbara katter du har.

    SvaraRadera
  3. Willow Fairy: Ja, de är så vackra så... Stiliga herrar är de påväg att bli, precis som Britter ska vara. Fast ditt lilla yrväder är så sött så också... <3

    Soili: Nämen vad roligt att få nya tassavtryck ;D Och ja, jag har börjat kikat runt lite nu efter stick-caféer, nästa gång något tillfälle passar ska jag pröva på :) Och jag berömde katterna från dig ^^

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för din komentar...
    Synd att jag bor så lång ifrån...annars skulle vara roligt att fixa saker tillsammans... jag har ju ändå bamse pyssel bord som kan användas till allt vad hjärtan önskar sig!
    Jag få väl vara med dig i tankarna!
    Mvh liene

    SvaraRadera