Här finns...

torsdag 12 augusti 2010

Stickeläger och ledigt

Jag glömmer liksom bort mellan varven hur mycket jag älskar mellersta Sverige. Det riktiga mellersta Sverige det vill säga. Hälsingland, Dalarna och allt där i närheten med liknande natur.

Fattigskogens Vildmarksby var fantastisk. Naturnära, utsikt, sparsamt och enkelt i kombination med fantastisk service, fräscha inrättningar och vällagad mat. Och just nu, när vi var där på lägret, allt stickande! :D Jag vill dit igen.

Så många tack till Ulrika som ordnade alltsammans och varma hälsningar till alla medstickerskor som bidrog till härlig stämning. Och ökade begäret efter fler garner, inspirerat till andra stickningar och impat med sina stickningar. Och Karins färgningskurs! Nu har jag färg jag gillar som inte alls var så bråkig som de jag haft hemma.

Synd bara att kameran inte var med... Ni får foton på garn istället! :D

Garnlotteri och godispåse. Jag inbillade mig att jag skulle komma därifrån med MINDRE garn än jag åkte dit med. Hur dum får man vara? xD

Snuttarna vi färgad med Jaeba kallvattenfärg för att göra färgcirkel håller på att bli små blommor. Lite Kool-Aid-intensitets-varning är det allt men med lite tålamod kan man blanda till riktigt fina och mustiga nyanser.

Min underbara härva jag vann i garnlotteriet, 75% merino, 25% silke som jag färgade på färgningskursen. Lite kär är jag nog. Men silket äter MYCKET färg! Bleknade efter tork och nästa gång jag ska färga något där silke ingår med dessa färger ska jag INTE snåla utan blaska på färg i massvis med överflöd.

Garnet som ingick i färgningskursen, färskt från spinneriet med så god doft...

Sjalen bidde inte färdig, och garnet tar snart slut. Då klipper och klistrar man i mönstret och håller tummarna och saknar naturen och sällskapet när man stickar vidare mot slutet...

1 kommentar:

  1. Jag är fortfarande avis på din egenhändigt färgade härva i merionull och silke så snygg

    SvaraRadera