Här finns...

torsdag 26 augusti 2010

Tradition

Lopapeysa i sticksig, sticksig ull. Gotländsk sticksöm med bladrankor och lingonkvistar. Denhär hösten ska det bli rustikt och traditionsinspirerat tror jag. Islandströjorna var så vackra även om ullen är så grov att jag förstår att den knappt säljs i övriga världen. Menmen, jag är stolt ägare till en hel hög létt-lopi samt ull i dröser. Första ärmen är färdig! Sedan så har jag ju en del gammalt växtfärgat svenskt som behöver användas upp...

Till någon som inte gillar sticksiga tröjor? Kanske en isländsk en i drops nepal. Jag får se över förråden.


Island? Kargt, blåsigt och eget. Jag överlevde (tack för lyckönskningarna!) och kommer definitivt att åka dit igen i framtiden. Foton kommer inte in i datorn utan kabel så det får komma framöver...

1 kommentar: