Här finns...

söndag 12 september 2010

Bildligt talat

Drops Delight var inte roligt att sticka med. Virka går däremot bra.


För lite fotografier på hem-spunnet garn, så här är en bunt! :D
Endel nytt, endel gammalt.

Falkland från spinspiration, hemmafärgat. Entrådigt 353 meter och 111 gram.

Spinspirations månadsklubb, norrskensfibern, uppblandat med gotlandsull.
Härligt glansigt fluffigt.

Entrådiga snuttar.
Kommer inte ihåg om de skulle tvinnas eller ej, men har legat rätt länge nu...

Småprover av merino och endel silkeblandat.

Ull från island. Tvåtrådigt cirka 400 meter och 64 gram.
Strävt :p

Gaaaaammalt sländspunnet. Eller, iaf gammalt i förhållande till hur längen jag spunnit. Gotlandsull. Och Mendelmassan

43 gram falklandsull. Leker gör jag alldeles för mkt.

Ah, den ekologiska Hälsingefår-ullen. Ullen var såååå skiten. Och dubbelklipp. Färgerna jämnade ut sig väldigt effektivt och gav rättså tråkiga jämnfärgade resultat. Mycket jobb och för lite nöje.

Mer Falklandsull. Även denna färgad härhemma.
En bunt tvåtrådigt och en bunt tretrådigt. Även detta små mängder...

Och så en drös otvinnat som jag får se vad det händer med... :p


Så, åter till mitt stora problem. Jag bara spinner, utan plan eller mål. Det blir mest småhärvor och garn ajg itne har en aning om vad jag ska göra med. Fweh. Det är dags att börja göra ngt åt det problemet! Frågan är bara vad...

3 kommentarer:

  1. Vilka fina garner du har! Ibland får jag panik över mitt garnförråd, skönt att någon trots allt har mera ;-))

    SvaraRadera
  2. Vilka läckra färger. Riktiga skatter.

    SvaraRadera