Här finns...

måndag 6 september 2010

Hösttröja




Mönster: Olika för kropp, ok och halsringningen freestylade jag efter muddarnas mönster. För det var snyggare så. ;D

Garn: Drops Karisma, inhandlat för länge sedan vid ett sådant därnt bra rea-tillfälle.


Jani, den bidde som den blev i slutänden. Så länge sedan jag började och så långt det gått mellan gångerna! Det finns en del grejer jag INTE är nöjd med. Men de får vara så. Så ska jag ha det i åtanke nästa gång jag stickar en tröja, eller mönsterstickning. Som att kroppen stickades antagligen på mindre stickor, och under en stressig period = man ser Tydligt var jag började igen förra veckan. Nu när jag vet att jag klarar av en hel tröja kommer jag att kunna ha mer tålamod nästa start. Hoppas jag xD

Notera att den är bylsigt stor och att jag var en storlek mindre när jag började på den. Har tröjan växt om mig månne? x3 Varm och go som de ska vara är den däremot.



Sitter just nu hemma efter den första 'riktiga' dagen i skolan. Det börjar kännas att det är tillbaka till skolan i huvudet. Jag smakar då och då på orden. Slöjdlärare. Mmmmums. I detta nu är det varm choklad, snarkande konvalecent och katter samt stick-café online som distraherar mig.

5 kommentarer:

  1. Superfin tröja! Du ser ut som en höst-kantarell! Är barnen snälla i skolan, hur gamla är de som du undervisar?

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar och gosig hösttröja. Inspirerande...

    SvaraRadera
  3. Tack för alla fina kommentarer! <3

    Och zooskötaren; det är jag som går i skolan ;D För att bli slöjdlärare.

    SvaraRadera