Här finns...

onsdag 1 september 2010

Oro

Skolan börjar om tre timmar. Och jag ska tydligen påbörja vägen mot att bli slöjdlärare. Jösses. Samtidigt är mannen iväg för opereration (inget akut allvarligt tackålov).

Hur ska jag kunna koncentrera mig på skol-introduktionen? Jaja, vi får välan se. Undrans om man kan komma undan med att sticka under pratet? Det är så läskig massa folk som av någon anledning blir förolämpade om man stickar medan de pratar. De lider uppenbarligen inte av bristande koncentrationsförmåga vid stillasittande händer, och kan definitivt inte sticka på automatik... Till och med sovande studenter kan av vissa uppfattas som mer uppmärksamma än stickerskor!

Man kanske skulle ha en skylt? "Jag lyssnar med öronen, jag lovar!"


Nä, man måste välan låtsas att man är sugen på frukost nu så att man inte försöker överleva till 13 på enbart kaffe.

2 kommentarer:

  1. Jag tror säkert att det går jättebra.
    Jag köpte ju några stickmarkörer av dig på sticklägret; det är inte så att du vill sälja några till? Jag skulle gärna ha fler, sen ska jag på stickjunta ikväll och det kanske finns nån som vill ha där med.

    SvaraRadera
  2. På en slöjdlärarutbildning borde man väl kunna sitta och sticka medan det pratas? Borde man så klart överallt... Det finns studier på att man lyssnar mer koncentrerat om man sysslar med något annat, typ väger på stolen eller stickar.
    Hoppas det gick bra idag!

    SvaraRadera