Här finns...

söndag 19 september 2010

Sjal i egenspunnet




Eller ja, hals-sjal i alla fall. :)

Två småhärvor Falklandsull. En restskruttshärva från solnedgången från spinspirations månadsklubb och en färgblandad i egen färgning.

Mönster? Endel randade jag, endel randade sig självt. Började i i nacken och stickade nedåt enligt en vag ihågkomst om torgsjalar jag läst om på the Willow Fairy's blogg för länge sedan. Hittar inte inlägget dock.

Någon rad med hål. Några korta varv här och där. Ökningar i kant varje varv och mitten vartannat. virkad avmaskning med luftmaskor för att få fnuttar och så blockning på en för liten strykbräda.

Jag glömmer så lätt bort nöjet att sticka i hemspunnet garn! Och hur mycket det påverkar ens vilja att göra bra ifrån sig vid tillverkningen av garnet *host*


Nåväl. Lite kär är jag i den. Eller ja. Mycket kär. Handspunnet garn ger liksom... en obeskrivlig kärlekskänsla!

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar sjal! Härligt garn du har spunnit. Höstfeeling i färgerna.

    SvaraRadera
  2. Underbara färger! Du har sån skön känsla för färger. Eller är det bara jag som har samma smak? Nu väntar jag med spänning på att få höra hur färgningen gick.

    SvaraRadera
  3. Ja, är det höst så är det. Jag är såndär höstfärgskär i allmänhet.

    Och snygging; det måste vara för att du har så bra smak när det gäller färger! ;D

    SvaraRadera