Här finns...

torsdag 16 september 2010

Wish me luck...

...för jag ska försöka färga en nyans som går ihop med denna!

Lyckas jag inte får jag repa upp 20 rader. Och fortsätta sticka med den nya färgen, eller en helt annan färg. Så, vi får se hur det går!

Sjalen är en Vernal Equinox som jag envisas med i evigheter och garnet är Angorett, galet gult från Lienes Design som jag färgat över. Och fotografiet är som det blev en trökig höstkväll utan ordentliga lampor och med blixtförbud ;p Den är uppnålad provosoriskt på soffryggen och storleken kommer att bli imponerande! Om jag lyckas blocka den ordentligt i vår lilla lägenhet då...

3 kommentarer:

  1. Imponerande sjal, hoppas du får fram någorlunda rätt färg, men det är nog svårt.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Mönstret är riktigt trevligt.

    Och färgningen... Blev för intensiv och klar. Funderar på om man ska prova varannan rad och så får det gå ändå med en aning färgskiftning. Annars är det till att byta till en helt annan färg på ett osnyggt sätt, eller avsluta när garnet tar slut och hoppas det ser hyfsat snyggt ut. Beslut, beslut!

    SvaraRadera