Här finns...

torsdag 21 oktober 2010

Bara babbel

Min underbara, vackra Vernal Equinox är nästan färdig. Jag har tjyvstartat användingen trots att ändarna inte är ordentligt fästa och blockningen inte ens är påtänkt. Men, jag är ju så kär! Bilder kommer när kamera och ljus samarbetar. Det bidde avmaskning i blått till slut, och de sista varven därinnan improvisation.

Sjuk har jag varit, och är fortfarande, sen förra veckan. Mitt när examinationsuppgiften i första kursen ska skrivas. Ufflala och host host snörvel.

Nya glasögon - JAG KAN SE! :D

Vantar med lövmönster påbörjade. Praktiska tajta tumvantar. Kanske för tajta, vi får se. Hemfärgad grön merino och svart fabel.

Lodenrocken har smugit sig fram ur garderoben.


Höstens mode kan f.ö. konstateras vara USELT. Jag tillhör icke gruppen folk som tycker modernt är snyggt. Bristen på färg och alltför många obekväma skärningar och material gör klädhandel rent ut sagt dyster. Svart, grått och puder vart man än tittar tror jag bestämt. Det finns folk det passar på, men jag tillhör inte dem. Nu när jag faktiskt behöver köpa nya tröjor!

Det enda som tilltalar mig är allt det stickade, petar, pillar och känner på det mesta. Funderar över hur spetsdelar och strukturer är stickade. Men itne kan man köpa stickat i mestandels akryl när man har ett alltför stort förråd av garn (i mer tilltalande färger dessutom) härhemma? Håhåjaja. Dags att börja sticka mera med andra ord.



Nu får det vara nog med klagan. Sticklusten har börjat återvända så kanske börjar garnförrådet snart betas av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar