Här finns...

onsdag 27 oktober 2010

Den katten...


Hitta spagettipaket i skafferiet och dra iväg med tvåkilosklumpen.

Öppna.

Dra ur en spagetti. Krasa sönder. Titta intresserat på den.
En spagetti till. Krasa sönder. Titta intresserat på den.
Ännu en spagetti. Krasa sönder.Titta intresserat på den.

Fortsätt tills matte kommer förbi för att få reda på vad det konstiga ljudet kommer ifrån.

Neumann är en udda katt ibland. Jag städade massor med spagetti igår.



Jag? Jag skriver skolarbete jag. När jag inte blir störd av katter. Snart är första kursen avklarad.

Och ja, jo, en mössa blev färdig igår. Grå/svart fibonaccirandad till mannen som hade en fasligt ful en innan. Nu har han en snygg hemstickad. Bloggas när bilder tagits. Det är ju så trökigt väder här i Göteborg just nu.

3 kommentarer:

  1. Neumann liknar ett litet gulligt spökdjur. Säker på att han är en katt? :-)))

    SvaraRadera
  2. Åh, vi är säkra på att han inte är en katt. Han kommer springer och leker med bollar som en labrador, kväker som en groda, kraxar som en kråka, stirrar som en galen uggla och ligger utfläkt som en säl.

    Faktum är att när han beter sig som en katt blir vi alltid lika förvånade... Hehe

    Spökdjursliknelsen har vi inte tänkt på innan så nu kan vi addera ännu en djurart till hans uppenbarelse! :D

    SvaraRadera
  3. Katter är egna - vissa egnare än andra...

    SvaraRadera