Här finns...

tisdag 25 januari 2011

Omvärldsvuff

Först?
Mendelmassan,
katten som kan precisionskissa ner en enda helt ny sytrådsrulle bland tjuge andra!


Idag har jag gjort en del av min OmvärldsVFU. Det innebär traskat i garn, tyg och pysselbutiker! Fatta och förstå vad fantastiskt det kan vara att plugga till slöjdlärare när sådant står på schemat. :3

Besökte för första gången tygbutiken på övre husargatan, helt ok, och... Canvas! Dreggelbutik! Är ni i götet, gillar fritt skapande med broderi och närstående pyssel och tycker om lite modernare butiker med glad personal? Perfekt. Ligger på sveavägen tror jag det var.

Nu snurrar huvudet av allt jag sett idag. Med hem följde 5 dragkedjor för 30 kr från knappcarlsson (den rea-låddan trodde jag var heltom vid det här laget), en metallask med en sisådär 150 knappnålar (42 kr på Panduro), gul sytråd eftersom Mendelmassan pinkade på den gamla, metallring för broderigarnshärvn härhemma och lite fint tyg och synålar.
Och jag köpte inte en endaste snutt garn trots att T och jag klappade angora tills vi var knäsvaga!

Nästa omvärldsvuff blir inom trä. Förhoppningsvis denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar