Här finns...

lördag 2 juli 2011

Recyclegarn


Recyclegarn är något jag pysslar med lite då och då. Jag sparar rester från fästa garner och överblivna tussar från spinnsessioner i en burk. När den blir tillräckligt full sätter jag mig med kardorna och gör flor. När jag har tillräckligt många kardflor spinner jag, oftast på slända, och tvinnar på favvosättet, dvs kedje tretrådigt. I detta garn finns allt möjligt, silke, alpaca, falklandsull, babyalpaca, merino, syntetmaterial av diverse slag, lovikkagarn, eskimo... En vansinnig blanding och omöjligt att avgöra hur mycket av vardera. Det finns duttar, färger, klumpar... Men vitsen är att garnet är helt galet unikt och återbruk på detdär nästan maniska viset.

Det är roligt.

20 gram, 36 meter.


Finns det ngt bättre ord för sådant garn tas det tacksamt emot :D

2 kommentarer:

  1. Vilket bra sätt att ta tillvara garnrester! Vilken skön känsla det måste vara att använda ditt alldeles egna återvunna garn. Snyggt är det också!

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt roligt att göra! Det har alltid irriterat mig att alla avklippta snuttar garn bara slängs innan, och jag har lekt hamster och sparat och nu äntligen har jag kommit på något att göra av det! Problemet är bara att nu har jag ännu ett garn i stashen som jag inte är säker på vad jag ska göra med.... xD

    SvaraRadera