Här finns...

söndag 19 februari 2012

Under den gångna terminen...

...har jag slöjdat massor. Här kommer en bildkavalkad med bilder (i mestadels oredigerat tillstånd ;p) som finns i datorn just nu. (Tänk att hur ofta man än skaffar betterier till kameran finns det aldrig när man behöver.... alla laddningsbara är nog stulna till de trådlösa handkontrollerna till TVspelen.)

Kom igång med måleriet igen. Solrosor är min favoritblomma (hade en sådan bukett när jag gifte mig, och det var solrosor överallt! Självplock i Jörlanda, 3 kr styck, fantastiskt!) och så har jag efter många om och men blivit fanatiskt besatt av ugglor precis som resten av mina syskon.




Jag har gjort en stol med galet mycket sammansättningar, och lagt ned tid på en relief på stolsryggen.
Jag älskar bildhuggeri numera!




Vi hade en maffig utställning på Valand i Göteborg som avslutning på terminen.
Jag gjorde en hund i hönsnät (som figurerat på besökares blogg med mycket bättre foto än jag fick taget :D) och har bestämt mig för att det är ett nytt favvomaterial. Hunden är en modell av min svärmors Yotta som är en belgisk vallhund, malinois, som jag konstruerade täcke till. Stackars vofflan (hon-hund, tik ;p) byter itne päls helt rätt och börjar bli stel över höfterna med åldern så varma täcken som passar är tacksamt. Konstruera bra täcke var klurigt, men hunden älskar sitt täcke och blir ivrig varje gång det tas fram påstår svärmodern. Bra betyg om något :D


Jag har virkat in hörluresladdar, blivit mer färgglad och älskar mina kängor.


Jag har provat fusa plastpåsar - men glömde ventilera! snurrig en hel helg, hujedamig...


Har gjort en paradhylla och broderat en paradhandduk till. Solrosor igen! :D Och gerberor är så vackra. Min älskade täljda träanka har äntligen fått en vettig hedersplats, vitlöksriven som var bröllopspresent får visas upp vackert och olivskålen från den minnesvärda Portugalresan med min mama är också prydnad istället för platskrävande längst bak i ett skåp...


Provade luffarslöjda med trimmertråd :D Den är numera lökförvaring ^^


Åsså har jag broderat, broderat och broderat lite till! Mest nördigt. Draken från filmen Fahernheit 451, fastsydda bokstäver, korsstygnade ord med inspiration från Star Trek The Original Series och mycket annat. Har provat på både pärlgarn, mouliné i diverse former, lintråd (det är en härlig harmoni som uppstår med vaxningen av varje nyklippt tråd och honungsdoften) och ylle.





Läsbara QR-koder (med nördiga budskap 8D) kan man göra i korsstygn på linnehanddukstyg.


Pågående linbroderier i gott sällskap :D


Har sorterat mina tyger, fyllt en hel garderob med hyllvärmarna och börjat ta recycling mer på allvar. Högen nedan är enbart återbruk. Gamla kjolar som är för små men jag älskar tyget i, örngott och påslakan från second hand. Ett örngott innehåller förvånansvärt mycket tyg.
Har sytt en hassock, men mer om det en annan dag...

Börsar!
Så roliga projekt! Jag har gjort många. Återbrukat tyg, egentryckt tyg, broderat tyg...


Lite stickning har blivit gjort också. De enda jag hittade bild på för tillfället var ett par skew-sockar med egenfärgad fabel samt tröjan som är till karln min.




Nu ska jag räkna matte och leta batterier. Ha en fantastisk dag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar