Här finns...

tisdag 28 augusti 2012

Uppe med tuppen

men jag har ingen tupp så det är tyst, lugnt och ensamt. Ibland kan dagar bli toppendagar. Oavsett vad som händer i övrigt kan det komma glimtar, tillfällen och folk som gör en glad och uppåt. Som i lördags då en trött dag plötsligt sken djupt brandgul - fötterna på trattisarna jag plötsligt såg. Vips så har min och svärmors favoritpromenad förärats med ännu en ätlig svampsort.

Gårdagen var en annan. Kära wiffy bjöd hem mig på hantverksdag. Hon bakar bröd till elvakaffe - gott, mjuksegt bröd med sådär fantastisk skorpa som bara långtidsjästa bröd lyckas med. Lyx på bästa nivå alltså! Sedan fick jag karat massor med rya-ull, lite hälsingeullspunnen och stickat mer på bebitröjjan. Plus mat och fika igen då. Och härligt sällskap som man kan bara vara med hela dagen :D

Idag? Idag är jag uppe apatidigt för det bär iväg med Ullared. Äntligen fick någon nog, satte ned foten och sade att man kan inte få leva utan att ha varit i Ullared xD Så, Ciccin kommer snart å plockar opp mig så bär det av. Men, apatidigt är det allt!


Hoppas alla ni läsare därute har fin dag idag!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du gillade Ullared! Jag menar också att man måste till Ullared då och då, det är rätt kul faktiskt. Om inte annat för att kolla på folk, t ex alla lidande stackars män som blivit ditdragna av sina respektive... :-)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä inga lidande män var med denna gång. Jag skulle nog vilja påstå att det skulle vara outhärdligt att ha en tjurig karl i släptåg. xp Men jo, det komemr definitivt att bli fler besök. Nästa gång har jag ju en chans att vara mentalt föreberedd och kanske ha en något mer utförlig lista...

      Radera