Här finns...

tisdag 25 september 2012

Haremsbyxa å hassock-nojja

 
Ja, det mesta hemma går i grönt och brunt tror jag. 
Om det inte är orangea accenter! :D 
Det knubbigt gröna är mitt försök till amnings/gravidsovkudde. 
Sover mkt bättre om  nätterna med stödet den ger!

Härhemma knatar jag enbart omkring i haremsbyxa, de är bekväma och sitter bra om magen trots att det börjar bli otympligt. Problemet var ju bara att mina gamla var tunna sommarvarianter allesammans och nu när det börjar bli kallare i lägenheten fanns det plötsligt inga byxor som passade...

Så, med lite fleece och illigt grön muddväv bidde det simpla haremsbyxemönstret från stoff å stil igen :D Trekant, sy ihop, klipp hål å sy i mudd - vips så har man ungefär så bekväma hemmabyxor det går att skrota i.



Passade även på att köpa en billig rullkniv för sax och karpaltunnel är småkasst ihop. Rullkniven är en gudomlig uppfinning! En kväll med på minuten i lurarna och rotande i småbitspåsen med tyger resulterade i mass-utskärning av hassockdelar. Nu kan jag alltid sy en del eller två när andan faller på...

Nä, nu ska en annan dra till sängs. Hade jag haft orken hade jag liksom karln stannat uppe och ägnat mig åt släppet av Mists of Pandaria, men en vaggande knubbis som jag behöver nattsömn! xD Imorgon blir det sushilunch med min Brocolli, det var år sen sist så det ska bli fantastiskt. Godnatt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar