Här finns...

lördag 15 september 2012

Slöjdlustkalender och handledsskydd

Kära Wiffy följde med till slöjdporrsbloggarnas vernissage (eller releasefest som det hela tiden förvandlas till i mitt huvud) för deras kalender för nästa år. Vi klädde oss slöjdfint båda två (jag på temat orange, orange och lite orange till, plus uggla, wiffyn dök up i franskulturellt, lila och knappörhängen, stilig hon var!) och svamlade runt bland massvis med slöjdigt folk, härliga bilder, ull som doftade ull, spinnrock, täljning, live folkmusik (åh jösses, finns det något underbarare?) och, ja, kände oss glada helt enkelt. Vad härligt med ett sammanhang där jag verkligen kunde känna mig uppklädd i mitt huvudkläde med min älskade uggla och använda egenhemspunnet garn som halsband :D



 En lyckad bikupa har jag spunnit på detta lekgarn




 Ja, och med den elänia karpaltunneln har jag fått handledsskydd med skenor. De hjälper, men otympligt är det. Dessutom är de fula och kardborren tar i allt. Så, i all hast satte jag lite tyg i overlocken. Klurade några minuter och kom fram till en lösning som minskar skavet från skyddet på armen, inte ger någon söm direkt mot huden, håller skyddet renare både från min hud och från omgivningen samt får det hela att inte se ut som ett kardborre-tråkigt medicinskt elände... xp

 
 Kantade ändarna, sydde en söm för att bilda en tub som var bekväm runt armen och klippte sedan två jack för tummen.

 I med handleden, sticka tummen genom första jacket.

 På med skyddet.

 Dra ned resten av tuben över armen, stoppa tummen genom jack nummer två och se! Genast både bekvämare och roligare! :D


Idag har varit en fin och bra dag. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar