Här finns...

onsdag 14 november 2012

En himla massa barnkläder


En hel hög börjar det bli. Är less på novembermörkret och det kassa fotoljuset, struntar i att vänta på kombinationen ork samtidigt som vädret är fotovänligt.

Ska nog sy för försäljning lite också. Speciellt sovpåsar. Är du sugen hör av dig så kan man se om man kan diskutera fram något, med reservation för att ungen ploppar ut i förtid dvs. Två hundralappar stycket är ungefär vad jag tänkt mig för prisklass för de mindre storlekarna, och de flesta av de mönstrade tygerna (från fantastiska tygaffären såklart) jag har för tillfället är ekologiska. Kantningarna och muddarna föredrar jag en mjuk interlockjersey från tyg.se.





Storlekslapparna från 3eXters och deras underbara färgade tryck-knappar samt lapparna med mitt eget namn på (från något helt annat ställe från flera år tillbaka) gör detdär extra som får en att känna sig proffsig och släkten utbriusta "Jomen, det ser ju ut som riktiga barnkläder!" 50, 56 och 62 sydde jag upp i detta tyg.

Och på den grönkantade blev vänstersidan nere i benet kasst ihopasydd. Den som lever, lär!




Prickigt. Randigt. Klara färger. Brun grund. Kan det bli bättre? Ännu mer tygaffärentyg jag köpt på mig hyfsade mängder i många färgställningar av. Men måste passa på när man är apakär!




 Tågpyjamas. Nejdå, jag gillar inte alls retrofärgkombosar. Jag ÄLSKAR det :D



 Pyjamas och mössa i uggletyg jag önskar jag hade mer av. Tryck-knapparna är från provpåsen jag skickade efter från 3eXter, lika blandade färger som ugglorna :D Storlek 50 känns så pyttigt så, tills man inser att man ska klämma ut något som får plats i pyjamasen, då ser den plötsligt enorm ut...





Åsså sovpåse. Min favoritinterlock från tyg.se fick samsas med uggletyget jag hade kvar, annars skulle det inte räckt. Efter endel klurande och tips från min kusin, fick jag till ärmmuddar som får att vika över handen på bebisar som river sig i ansiktet. Hopsättningsanordningen längst ner fick godkänt av kusinen med familj så den kommer jag definitivt köra med i framtiden. En enda enkel tryck-knapp, inte en hel radda eller snöre som kan trassla. Smidigt, smidigt och man känner sig lagomt design-ig!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Alla dina alster är jättefina, gillar också "retrofärgerna"... Din bebis kommer att bli fantastiskt välekiperad! :-))) Och jag skrattade åt det du skrev om din namnlapp. Jag har också namnlappar som jag sätter på stickade sjalar och tröjor. Och mer än en gång så har folk frågat vilket "märke" den nya sjalen är och försökt se vad som står på namnlappen. Himla kul tycker jag! Mohahahaha :-)))
    Vila och ta det lugnt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog svärfar flera minuter att förstå att jag sytt hela plaggen, inte bara sytt dit lappen med namn xD Först var han imponerad bara av att sy dit namnlappar... Det är roligt ja, hur folk liksom inte riktigt klarar att bända tankarna runt att det mesta måste ju vara skapat och sytt*/stickat/snickrat/osv av _någon_ :D

      Radera
  2. Barnet kommer bli finast istan! super duper wiffy keep it up!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart, det kommer ju vara min unge! ;D

      Radera