Här finns...

fredag 30 november 2012

Hej sol, hejdå sol

Titta, sol! Någon millimeter snö! Jippie! Ska bara fixa lite mat, vakna ordentligt, göra detdär och- Va? Solnedgång? Innan fyra på eftermiddagen? Oj, jaha... Hejdå solen...

Så blev det ändå inget fotograferande, eller massa solnjutning i utomhuset, för efter gårdagen (fullproppat IKEA med mor min, foglossningar och gravidtrött kropp var tydligen ganska utmattande) är idag långsamt och en sak i taget. Tiden går så snabbt, kan jag få dubbelt så långa nätter att sova på så jag orkar med dagsljuset, tack?

Har varit kär i porthole-mönstret ett bra tag nu, och med väldigt strikt verktygshållning går det att virka lite här å där. Så, gult och orange lyser bland brunt. Vi får se hur mycket det blir i slutänden. Roligt vore om jag lyckades fixa en hel filt. Garnet är mitt kära Mandarin Petit från Sandnes Garn. Mjukt bomullsgarn jag trivs galet mkt med. Funderar på om något hål ska få bli blått, eller kanske grönt eller turkost...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar