Här finns...

tisdag 20 november 2012

När allt går frammåt

Ibland fungerar livet bättre efter en period av att det går trögare. Det är så skönt att känna att dedär sakerna man skjutit upp alldeles för länge orkar man peta och grejja lite med. Få ut saker ur huset som bara stått och väntat på att man ska orka bry sig i dem. Göra lite plats i källaren för att få undan saker i lägenheten för att få plats med kläder och sängkläder och allt annat som ska vara till en helt ny liten människa som också ska ha plats i hemmet.


Det enda jag verkligen inte vill men som ändå ska göras idag är att försöka få rätsida på föräldradelen av försäkringskassan. Jösses vad mycket annat man hellre hade kunnat göra! Men, pengar är bra att ha påstås det xp





Och kan man inte sticka något vidare själv på grund av krämpor, blir man glad när det finns gammalt härligt stickat i släkten man kan få! :D Kycklingdräkten för äldre ålder samt en liten, liten mörkbrun/orange kofta. Fantastiskt. Dessutom kommer det inkomma mer stickat framöver eftersom nära och kära fått garner jag tänkt sticka till min liten i men inte kan. Härligt när man kan göra så.


Hoppas alla därute får en hyfsad dag även om ni har lite galet traaaaadigt väder som Götet är utsatt för. Grådassigt å tända lampor sen frukost. Fy fasiken. 

1 kommentar:

  1. Lycka till till med Försäkringskassan... Tre barn senare lyckades jag aldrig riktigt till fullo förstå alla regler. Alltså de grundläggandfe reglerna, som gäller alla, inga komplicerande omständigheter. Och så är jag åtminstone medelbegåvad. Så, det är inte helt lätt, inte ens deras förenklade broschyrer... :-)

    SvaraRadera