Här finns...

onsdag 16 januari 2013

Virkat och pågående stickning




Bebisfilten är färdig, Eira diggar den stenhårt. Strukturen och hålen är tydligen hur spännande som helst.

MÖNSTER Porthole squares med ett extra varv fasta maskor. Smygmaskvirkade ihop dem. Bården är fasta maskor, några med nedtag ett varv ner för något mer livfullt för ögat. Mitt orangea garn tog slut ett halvt varv från på bården så Wiffy köpte mig nytt, dock var min orangea nyans slut. Fick repa upp bården och virkade helt i den nya nyansen, inte märkbart så win för mig och tack till fantastiska wiffy som servade med garn :D Avslutande varvet är crab stitch, som jag inte har en aning om det finns ett svenskt namn för men jag älskar det för virkat kantavslut :D

GARN är Sandnes Mandarin Petit, ett av mina absoluta favoritgarn när det kommer till bomullsgarner. Mjukt och i mitt tycke lagom tjockt. (Är en sånnedär

Stickningen går frammåt. Mina gladsockar som någon gång i mitt liv ska bli knä-höga trögar sig frammåt...



 

Och så tillslut, senaste virkade skapelsen tillsammans med dagens kopp kaffe x3 Återigen Sandnes Mandarin Petit. Friformsvirkad bebisskallra (även om katterna gärna skulle velat att det var en kattleksak...) stoppad med IKEA-kudde-vadd och en röda linser-fylld kapsel från kinderägg. Rasslar fint och tillåmed en treveckors bebis kan 'hålla' i den.

Flerfärgsvirkning i spiral är för övrigt mycket roligt :D Likaså är leka med struktur, pluppar och form.



Ha en fin dag nu gott folk!

2 kommentarer: