Här finns...

lördag 2 februari 2013

Favoritmönster






Mönstret är #8 från OTTOBRE nummer 1/2012 Något stort i storlekarna men bekväm och rymlig att sprattla i för en bebis. Blöjbytena går smidigt och jag använder nästan inga andra plagg. När tid finns för det ska jag försöka mig på att sy för försäljning.

Jag sätter muddar på ärm och benslut istället för bandkantning numera så räcker plagget längre och planerar flera pyjamasar i framtiden :D Just nu jobbar jag (saaakta) på en i mörkbrunt och limegrönt, prickigt och randigt, så hon ska ha en i strl 62 också :3

Tyger främst från tygaffären och tryck-knapparna från 3exter.se

Den virkade prylen är för övrigt poppis, hon älskar rasslet.


Ha en fantastisk dag!
 Här är sol på en rimfrostad värld, vackert värre kan jag lova.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hon är dock inte hälften så fotogenisk som din gofis <3 Mycket sötare i verkliga livet! :p Roligt är däremot nu att både haft samma kläder endel :D

      Radera