Här finns...

söndag 15 september 2013

Stickad tröja - ett gemensamt projekt





Med karpaltunnelsyndrom relativt tidigt i graviditeten kunde jag inte sticka en tröjja till nyföding som jag tänkt. Lämnade garn till min mor som påbörjade ett-års-storleken, ärmar och kropp upp till ärmhålet och lämnade det sedan till mig så jag fått sticka klart. Blev färdigt lagom till säsongens början, perfekt just nu, liiiite lite stor men inte för stor så den passar förhoppningsvis hela säsongen. . Det är ett drops-mönster med helvetiska beskrivningar efter okets början, men ack så söt och bra den sitter.

Teetees garn Helmi, jag är kär. Känns rustikt ulligt trots att det är maskintvättbart. Helhärlig stuns, gick åt ungefär två nystan i strl ett år.

Ravelrylänk till mitt projekt, där finns länk till mönster och garn.


Tack mamma för hjälpen! :D

1 kommentar:

  1. Söt tröja till tjusig liten person! Min kompis fick karpaltunnel och fick tillslut operera båda händerna. Men nu är det bra!

    SvaraRadera