Här finns...

tisdag 19 november 2013

Arbete pågår

Tycker inte jag gjort ngt alls på sistone på slöjd och pysselfronten, men när jag kikar igenom albumet på mobilen inser jag att ungen har både det ena å det andra nysytt, jag stickar endel och syr och grejjar till heminredning.
Ojdå.
Jag ska nog försöka vara mer i nuet med mina handarbeten så jag märker hur mycket roligt jag får göra!
Sittdynan är Marimekkotyg köpt sim minnessouvenir från Finlandsresa för slöjdlärarutbildningen, men utdrygat med loppisfynd.
Träbiten med tyget är en lucka till hyllplanet i tv-bänken så ungen inte äter upp PS3an (aldrig mer tapetklister och tyg på obehandlat trä - helt idiotiskt tog apalång tid att torka och träet svällde, smart kände jag mig inte!).
Tröjor, klänning å byxor i grönt är sydda efter eget mönster. Eller snarare, alla är resultatet av att försöka få fram ett enda vettigt mönster. Andrahand, nytt samt återbruk.
Stickningen? Den saknar garn. Att det ska vara så omständigt att hitta helt vanlig drops karisma! Två garnbutiker i stan och ingen för drops. Två ställen i Gbg under tur dit hade slut, en annan öppnade mkt senare än jag hade tid att vänta till och de resterande två jag besökte för inte drops. I vanliga fall brukar man ju knappt hitta annat garn för djungeln av dropsgarner :p fick köpt teetees helmi på tummelisa iaf, kär i garnet men ovanligt i Sverige.
Ha en bra dag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar