Här finns...

lördag 15 februari 2014

Pluggbox och årets odling

Jordnära i Alingsås säljer sina pluggboxar för 155 kr, vilket är duktigt mycket billigare än onlinepriser! I år ville jag ha något kompakt och som klarar katter samt ettåring plus lättanvänd. Pluggboxen är hittills briljant :D diskmaskinsäker och delvis tillverkad i återvunnen plast är plus i kanten. (nej jag får inte betalt för att skriva detta ;D)
I år blir det nytt försök på svampgurkan som inte bar frukt förra året. Nu är jag ute 3 månader tidigare så det gör förhoppningsvis skillnad.
Tomatsort i år är vinbärstomaterna. Sökte på lättodlad för trots många försök lyckas jag aldrig få annat än gröna tomater innan frost.
Svartöga och texaskragen får vara med i år också, ska se om jag jan behålla en svartöga som flerårig inomhusväxt.
Helt nytt i år för mig är musselsquashen! Sökte på lättodlad, ville ha något ätbart och kulturarv gillas så den fick komma med. Hittills växer den som inget annat!
Rucola är satt, en sockerärt ska i jorden i vår. Nu hoppas jag på ett bra odlingsår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar