Här finns...

fredag 28 mars 2014

Sömnad

Syhörnan hemma är ofta i bruk. Alldeles för ofta som avlastning eller ren tvätt-förvaring.  


Men ibland, då har jag en stund över då allt itne är i vägen och en liten människoskrutt inte konstant drar i mig om jag koncentrerar mig på annat än den.


Jg kan exempelvis missbruka den genom att arbeta med trä (iofs behövde jag desperat en trådrullehållare - över 70 rullar assorterat löst i en låda? Icke funktionellt!). Bit av gammal IKEAlagerhylla som gått sönder samt grillpinnar i trä. En japansåg (perfekt för den lilla lägenheten :D), lite sandpapper, lim, borrmaskin och en skvätt färg. Fixat på en morgon.

 

Ett nytt nöje är tredimensionella skapelser och klurande på hur mönster fungerar för att skapa gosedjur. Knubbisen är en sånne skapelse som jag blir lycklig av, där allt klickat och man blir varm om hjärtat av att se och nöjd med sitt resultat. Det är de resultaten handarbete alltid borde ha, känna sig genuint glad över något man skapat!


 Sen finns det pågående projekt som man gör om igen och igen och igen men de klickar inte riktigt. En dag ska jag banne mig göra små spillugglor jag är nöjd med! (Barnet och katterna gillar den dock...)


Sist men absolut inte minst blir det endel nyttosömnad också. Prinsesskuren rock i ull, egenapassat mönster med delar utklippta innan graviditet. Nu passade den äntligen så det var ett nöje att sy upp. Så ska det bara bli lagoma vårdagar att använd den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar