Här finns...

onsdag 30 april 2014

En olycka och tre dagar senare

Arbetet på lotten går långsammare nu eftersom jag i söndags råkade skära lite pekfinger istället för salladslök. Små redskap och enhänt får jag jobba nu ett tag.

Men det går framåt ändå! En liten trappa kommer det få bli. En perenn hörna med Ölandstok av sorten hopley's orange, påskliljor och kryddor.

Bygget på området tänkte slänga spillbitar som jag fick ta. Spill för dem är enorma bräder för mig och mitt land!

Balkongen har börjat ta fart också. Hemmasnickrade lådan får bli salladsbar och musselsquashen växer på sig som tokig.

På hantverksfronten är det som vanligt mest barnkläder. Skjortklänningar för sommaren, med och utan ärm :D (och min egna stol är bekvämaste ever vid symaskinen, tvingar mig till mkt vettigare arbetsställning!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar