Här finns...

torsdag 15 januari 2015

Stjäla julgran

Jajjämensan! Här stjäls det glatt julgran.


Eller ja, hjälper till att relokalisera stackars uttjänade julgranar andra har dumpat. Bakom Lidl hade någon dumpat sin stackars ledsna gran, så idag tog jag handskar, säckatör och ett spralligt barn på promenad. Vi plockade lite grangrenar som låg här och där i buskage (efter Egon antar jag) samt släpade den hela granen till odlingslotten där barnet fick äta banan medan jag ägnade mig åt granen. Än kan det komma kalla vindar och snö, så det är inte försent att täcka hoppas jag på.


 Enklaste var att skala grenar på två sidor och lägga hela resterande över vitlökslandet. Nu borde rådjuren undvika att gå där och det lär inte blåsa iväg i första taget. Kommande säsong kan bönorna få klättra på stammen, problemet med störinköp löst! Smågrenarna lades på de andra landen. Nu funderar jag på om man borde sätta upp lappar om att man åtar sig en gammal gran eller två för de hyresgäster som känner att avyttrandet av gran är ett årligt gissel.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar