Här finns...

onsdag 15 juli 2015

Skewed UFO



Enligt Ravelry började jag på sockorna slutet av 2011. 
Hjälp och jösses!

Men... 
Fler stickprojekt innan graviditet, sedan gick månaderna och när barnet väl dök upp och växte var det för komplicerade sockor att sätta sig in i igen för min stick-ovana hjärna. Det betyder att åren plötsligt gått. 

Så, igen; hjälp och jösses!


Oavsett. 
Skew-sockan är en såndär favorit som jag längtar efter att genomföra. Matematiker som gör stickmönster ger mig gladrysningar. Garnet är Drops Fabel (av de garn jag stickat sockar med hittills, har det garnet förvånansvärt hållt bäst, oavsett hur ofta de går i tvättmaskin. Man tror de dyrare garnerna ska vara bättre, men nope. Vet någon ännu bättre garner för sockar som tål maskintvätt i flera år, ge gärna tips!) som jag färgat med jeaba kallvattenfärger. Hur de färgerna håller i tvättmaskin har jag ingen aning om än, det återstår att se!

Och nu får jag efter en kvarts mönsterluskande återgå till att ta hand om mitt Lillskrot :) Kommer ta tid med sockarna, helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar