Här finns...

torsdag 23 juni 2016

Nu säljer Tygaffären mina tyger

På måndag är det premiär 
för tygerna jag designat för Yvonne och Tygaffären vid Lagerströmsplatsen i Göteborg.

Två plagg har jag haft möjlighet att sy upp i tyget inför releasen.
Känslan av att sätta saxen i detta var fenomenal.

Förutom tygerna på bilderna så finns ett till med starka färger mot svart bakgrund samt det blåa i en grå färgställning.




Verktygsrammel! 
En enda röra av sömnadsverktyg i regnbågiga färger. Om det är tillåtet att vara kär i sin egen design så är jag helt fantastiskt galet kär i just detta tyg! Tröjan är baserad på en gammal favvotröja. 

Fotografering förresten, kan lura så fantastiskt. Halskanten är egentligen horribel, men för svart samt noga tillslätad precis innan just det fotot togs. Min modellkarriär kommer nog aldrig ta fart, men man kan ha roligt trots att man försöker tänka på posering, mage, rumpa, plaggets form just i ögonblicket... Och ansiktsuttrycket! Man kan tro modell-jobb är lätt bara man ser ut som en modell, men det är stor kroppsmedvetenhet och kontroll, samt fenomenala fotografer bakom. Även om valet av kroppsform idag är skevt, är det knappast ett silverfatsjobb.


 Barnklänning (Lucky Cat från Ottobre) i Nålränder och Hexasaxar.
Det som på håll ser ut som stjärnor eller norska blommor är alltså kluster av saxar, knappnålar och trådrullar, mot en bakgrund av två rader spets.

Desse två finns även med en bakgrund i tre gråa nyanser.

1 kommentar: